Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inManning, Brenda H.
TitelApplication of Cognitive Behavior Modification: First and Third Graders' Self-Management of Classroom Behaviors.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 25 (1988) 2, S.193-212Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBehavior Modification; Behavior Problems; Classroom Techniques; Cognitive Restructuring; Elementary Education; Elementary School Students; Grade 1; Grade 3; Locus of Control
AbstractD. Meichenbaum's cognitive behavior modification theory was applied in a study of 30 first graders and 25 third graders who exhibited mild classroom problem behaviors. Results of the controlled study indicate that the self-instructional training method derived from the theory is a viable classroom management option for regular education. (TJH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: