Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTan, Liang Soon; Bek, Aik Chiang Alvin; Kok, Ye Hong
TitelConstructivist Learning Design for Advanced-Level Mathematics in Singapore Classrooms
QuelleIn: Mathematics Education Research Journal, 34 (2022) 4, S.661-677 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Tan, Liang Soon)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1033-2170
DOI10.1007/s13394-020-00363-6
SchlagwörterMathematics Instruction; Foreign Countries; Teaching Methods; Learning Processes; Constructivism (Learning); Instructional Design; Mathematical Concepts; Advanced Courses; Action Research; Concept Formation; Singapore
AbstractWhilst Productive Failure (Kapur, "Cognition and Instruction," 26:379-424, 2008, "Instructional Science," 38:523-550, 2010; Kapur & Bielaczyc, "Journal of the Learning Sciences" 21:45-83, 2012) has been shown to be efficacious in deepening students' learning of mathematics in Singapore classrooms, an action research has been undertaken to adapt such constructivist learning design for it to be useful to teachers in the context of the Advanced-Level mathematics instructional goals. Findings revealed the adapted learning design to be more effective in learning the targeted concept of finding volume of solid of revolution than the Lecture and Practice mode of instruction. Insights were also gleaned to inform further adjustments to the learning design. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mathematics Education Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: