Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLight, Greg; Calkins, Susanna
TitelThe experience of academic learning.
Uneven conceptions of learning across research and teaching.
QuelleIn: Higher education, 69 (2015) 3, S. 345-359Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-014-9779-0
SchlagwörterDidaktik; Lehre; Studienverhalten; Studentenschaft
AbstractResearch and teaching are often construed by academic staff as incongruous activities that have little overlap in practice. Many studies on the relationship of teaching and research assume an inherent competition or "rivalry" between these two practices. In this study, we draw on a framework that conceptualizes these academic practices not as distinct and irreconcilable, but rather as analogous practices with a common essential goal: the advancement of learning and knowledge. Taking a phenomenographic research perspective, we investigated how 39 early career, research active academic staff at a research-intensive university conceive of learning across their academic experience and practices. We identified five distinct conceptions of academic learning within three general categories: disconnected, transitional, and connected. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2015/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: