Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLofstrom, Jan; Berg, Marko van den
TitelMaking Sense of the Financial Crisis in Economic Education: An Analysis of the Upper Secondary School Social Studies Teaching in Finland in the 2010's.
QuelleIn: Journal of social science education, 12 (2013) 2, S. 53-68Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293
DOI10.4119/jsse-647
SchlagwörterWissen; Empirische Untersuchung; Sekundarstufe II; Abitur; Schriftliche Prüfung; Curriculum; Politische Bildung; Sozialwissenschaftlicher Unterricht; Finanzwirtschaft; Wirtschaftskrise; Wirtschaftskunde; Krise; Finnland
AbstractThe current financial-economic crisis has actualized important issues regarding the dynamics of the economic system, the relations between economy and politics, and the notions of good society. Thus the question of how economic education in school can support students' understanding of the crisis is relevant to pose. This article asks what are the strengths and weaknesses, and also the promises and challenges, in the Finnish upper secondary school economic education, concerning teaching about the crisis? The article analyses the core curriculum for upper secondary school economic education in Finland, the available upper secondary school economy textbooks, and a selection of students' social studies exam papers in the matriculation examination in spring 2010. The focus of the analysis is on how the current financial-economic crisis is presented in the textbooks and in the exam papers, what the competences are that the core curriculum delineates economic education should develope in students, and what capacity Finnish social studies teachers have for teaching about economy. The article proposes that the presence of historical perspectives and political analyses in economic education are important, in particular when teaching about topics like the current financial-economic crises (Original übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2014/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: