Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMignot Gerard, Stéphanie
TitelWho are the actors in the government of French universities?
The paradoxal victory of deliberative leadership.
Gefälligkeitsübersetzung: Wer sind die Akteure in der Leitung der französischen Hochschulen? Der paradoxe Sieg beratender Führung.
QuelleIn: Higher education, 45 (2003) 1, S. 71-89Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 18; Tabellen 8; Grafiken 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1023/A:1021297532346
SchlagwörterBildungsmanagement; Gegenwart; Hochschulautonomie; Hochschulleitung; Hochschulorgan; Hochschulpolitik; Hochschulreform; Hochschulverwaltung; Hochschule; Leitungsstruktur; Ausland; Frankreich
AbstractEmpirical research of the C.S.O. (Centre de Sociologie des Organisations) on higher education in the eighties showed that the capacity of French universities for collective decision was very weak. Since that time, legislators have attempted to reinforce universities autonomy by creating executive boards whose capacity for constructing university policies is now indisputable. The analysis focuses on the following issue: what are the consequences of the strengthening of central management on the balance of powers between executive boards, faculties, and democratic elected assemblies? The first part of this paper draws a brief overview of French university government in the seventies and eighties to point out the main changes that occurred since that time. The second part deals with the present situation: 1) the place and role of deliberative bodies in the universities' government; there is made up a distinction between bottom-up decision processes and top-down decision processes: 2) the position of the deans in these government structures: 3) the combination of the three fundamental elements of universities' government (executive board, deliberative bodies and deans). (HRK/text adopted).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn; Institut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: