Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGorard, Stephen
TitelFour errors ... and a conspiracy?
The effectiveness of schools in Wales.
QuelleIn: Oxford review of education, 24 (1998) 4, S. 459-472Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 60; Tabellen 5; Grafiken 1
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-4985
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Methode; Methodologie; Vergleich; Schule; Schüler; Schulleistung; Schülerleistung; Unterricht; Sprache; Walisisch; Effizienz; Leistung; Wales
AbstractThis paper addresses the issue of using raw-score indicators to compare the performance of groups of educational establishments. ... In Wales, whole programmes of [school] improvement measures and targets have been predicated upon the unproved notion that schools in Wales are under-performing, that students are 'schooled to fail', that the majority of secondary schools in Wales - English-medium comprehensives - should be looking to English schools and Welsh- medium schools for their models of improvement strategies. ... The substantive purpose of this paper is to argue that all such comparisons are rhetorically misleading, and to show that under closer analysis the differences and effect-sizes claimed by the advocates of these positions are statistically insignificant. The lack of difference is so easily discernible in the light of background factors, that one wonders why politicians, some academics and the media continue to cite the differential effectiveness of schools in Wales in support of their preferred programmes of action. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Oxford review of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: