Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCaruso, Joseph J.
TitelWhat Cooperating Teacher Case Studies Reveal About Their Phases of Development as Supervisors of Student Teachers.
QuelleIn: European Journal of Teacher Education, 21 (1998) 1, S.119-32Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-9768
SchlagwörterCase Studies; Cooperating Teachers; Developmental Stages; Elementary Secondary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Student Teachers; Supervisors; Teacher Attitudes
AbstractCooperating teachers enrolled in a graduate course on the supervision of student teachers wrote case studies about their working with student teachers, describing thoughts, feelings, dilemmas, and strategies. The cases were used to study cooperating teacher development. Results identified six phases of cooperating teacher development as supervisors of student teachers which occurred in a condensed time period. (Author/SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: