Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVehviläinen, Sanna; Souto, Anne-Mari
TitelHow does career guidance at schools encounter migrant young people? Interactional practices that hinder socially just guidance.
QuelleIn: International journal for educational and vocational guidance, (2021) 2, S.449-466Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1873-0388
DOI10.1007/s10775-021-09467-2
SchlagwörterGuidance; School career counselling; Young migrant students; Guidance interaction; Social justice; Migration; Guidance for social justice
AbstractAbstract The aim of this article is to show how interaction research can contribute to the understanding and praxis of socially just guidance. The article is theoretical, but it makes use of our previous empirical studies. We combine the ethnographic study of school and racism, and interactional research on guidance. We define guidance for social justice, explaining how this translates to the level of interactional practices. We show two empirical examples of interactional phenomena hindering socially just praxis. We lastly discuss our practical conclusions on how to help school career counsellors change their interactional practices.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal for educational and vocational guidance" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: