Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHayward, Clarissa
Titel“The Environment”: Power, Pedagogy, and American Urban Schooling.
QuelleIn: The urban review, (1999) 4, S.331-357
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0972
DOI10.1023/A:1023284816589
SchlagwörterPublic School; Pedagogic Practice; Education Research; Structural Constraint; Urban School
AbstractAbstract Drawing on participant-observation research conducted in one core urban and one affluent suburban public school, the author argues that critical educational theorists should devote more attention to differential structural constraints on pedagogic choice. Teachers at the urban North End Community School make pedagogic choices that reinforce social hierarchies. They do so, in part, in order to enable their students to manage a series of risks and dangers associated with concentrated urban poverty. The evidence presented suggests that changing the role power plays in urban public schooling requires changing not only the choices individual teachers make, but also educational and other institutional constraints on pedagogic practice.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The urban review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: