Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inElbaz, Gilbert
TitelAdolescent Activism for Postmodern HIV/AIDS Education: A New Social Movement.
QuelleIn: The urban review, (1997) 3, S.145-174
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0972
DOI10.1023/A:1024672810059
SchlagwörterEducation Research; Social Movement; Economic Resource; Theoretical Understanding; Resource Mobilization
AbstractAbstract The present research argues that YELL (Youth Education Life Line), a committee of the group AIDS Coalition to Unleash Power (ACT UP), faces limitiations in its effort to pressure for frank HIV/AIDS education, not only because of its postmodern approach to education, but also its lack of political and economic resources. Using Touraine's perspective on social movement and the postmodern approach to education, the present research argues that “resource mobilization” and “identity” paradigms combined, rather than separately, offer a better theoretical understanding of the new social movement that adolescent activism for frank HIV/AIDS education represents.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The urban review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: