Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPink, William T.
TitelFacilitating change at the school level: A missing factor in school reform.
QuelleIn: The urban review, (1986) 1, S.19-30
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0972
DOI10.1007/BF01112120
SchlagwörterCritical Factor; Education Research; School Level; Improvement Program; Program Implementation
AbstractAbstract This paper argues that how a school improvement reform is implemented at the school level is a critical factor affecting the impact of that reform. In developing this position, the paper does four things. First, it notes the omission of a discussion about program implementation in the many recent national reports and studies of schooling. Second, it discusses the key components of program implementation ignored by the reports and studies. Third, it details three case studies of schcol improvement programs that are seriously compromised because of inadequate attention to implementation. Fourth and, finally, the paper outlines six reforms which would facilitate the implementation of school improvement programs.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The urban review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: