Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHartley, James; Pennebaker, James W.; Fox, Claire
TitelAbstracts, introductions and discussions: How far do they differ in style?
QuelleIn: Scientometrics, (2003) 3, S.389-398
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0138-9130
DOI10.1023/A:1025008802657
SchlagwörterJournal Article; Sentence Length; Individual Author; Unique Word; Flesch Reading Ease
AbstractAbstract Two computer-based style programs were used to analyse the Abstracts, Introductions and Discussions of 80 educational psychology journal articles. Measures were made of the overall readability of the texts as well as of sentence lengths, difficult and unique words, articles, prepositions and pronouns. The results showed that the Abstracts scored worst on most of these measures of readability, the Introductions came next, and the Discussions did best of all. However, although the mean scores between the sections differed, the authors wrote in stylistically consistent ways across the sections. Thus readability was variable across the sections but consistent within the authors.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Scientometrics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: