Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDebele, Meskerem; Plevyak, Linda
TitelEthiopian environmental education from a utopian perspective: A comparative study of two children's outlooks.
QuelleIn: Applied environmental education and communication, (2017) 4, S.213Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1533-015X
DOI10.1080/1533015X.2017.1322015
SchlagwörterEducation; Textbooks; Children; Natural resources; Environmental education
AbstractThis article focuses on the topic of nature/environment in elementary environmental science textbooks, and the comparison between two third graders at a private Ethiopian school with an antiutopian and a utopian perspective on the environment. The antiutopian perspective is marked by a disconnect in one's cognitive representation of natural surroundings; whereas, the utopian perspective denotes a more intimate understanding of the value of natural resources. The difference in the children's social and environmental outlook showed that their natural disposition to interact with nature in a holistic manner should be given consideration in the development of an effective environmental education curriculum.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied environmental education and communication" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: