Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShogren, Karrie A; Lee, Jaehoon; Panko, Pavel
TitelAn Examination of the Relationship Between Postschool Outcomes and Autonomy, Psychological Empowerment, and Self-Realization.
QuelleIn: The journal of special education, (2017) 2, S.115-124
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4669
DOI10.1177/0022466916683171
SchlagwörterIndependent living; Enrollment; Wages; Young people; Empowerment; Autonomy; Selfdetermination; Employment; Selfrealization; Realization; Psychological empowerment
AbstractThis study examined, using data from the National Longitudinal Transition Study–2, the impact of constructs associated with self-determination (i.e., autonomy, self-realization, and psychological empowerment measured while youth were in secondary school) on postschool—(a) employment and payment/benefits, (b) education, (c) independent living, and (d) social engagement—outcomes. Findings suggest that up to 8 years after youth exited school, autonomy, self-realization, and psychological empowerment predict postschool outcomes. Psychological empowerment showed a strong relationship with employment wages and benefits, and autonomy and self-realization contributed to predicting independent living and postsecondary education enrollment. Implications for future research and practice are discussed.
Erfasst vonOLC
Update2021/4/12
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The journal of special education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: