Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLi, Juan
TitelVideo games in classrooms: an interview with Zack Gilbert.
QuelleIn: On the horizon, (2016) 3, S.205-209
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1074-8121
DOI10.1108/OTH-03-2016-0009
SchlagwörterLearning; Ancient civilizations; Social studies; Teaching; Core curriculum; History education; Collaboration; Teachers; Classrooms; Students; Computer & video games
AbstractPurpose This article aims to better understand game-based learning teaching practices through an interview with Zack Gilbert, a 6th grade teacher who is incorporating video games Civilization IV (Civ) and Minecraft into his social studies classroom. Design/methodology/approach This article is based on an interview with Zack Gilbert, regarding his practices and ideas toward using video games to facilitate learning. Findings In this interview, he shared his journey exploring teaching practices and experiences applying Civ and Minecraft to social studies class, which may serve as an example for other teachers. Originality/value The pioneering and successful experiences of Zack Gilbert may offer an example or insights for other teachers who intend to incorporate video games into their classrooms.
Erfasst vonOLC
Update2022/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "On the horizon" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: