Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMayhew, Matthew J; Hoggan, Chad; Rockenbach, Alyssa N; Lo, Marc A
TitelThe Association Between Worldview Climate Dimensions and College Students’ Perceptions of Transformational Learning.
QuelleIn: The journal of higher education, (2016) 5, S.674-700
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-1546
DOI10.1353/jhe.2016.0026
SchlagwörterPerceptions; Learning; Students; Religion
AbstractBased on 13,776 student respondents to the Campus Religious and Spiritual Climate Survey (CRSCS) across three academic years at 52 colleges and universities, this study examined how aspects of the campus climate for religious and spiritual diversity related to student perceptions of transformational learning in college. Perceived transformational learning was associated with college experiences that provoked new ways of thinking and presented challenges to preexisting assumptions of reality, ceteris paribus. Some effects were conditioned on students' self-identified religion/worldview. Implications are discussed.
Erfasst vonOLC
Update2023/3/07
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The journal of higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: