Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarquis, Elizabeth; Puri, Varun; Wan, Stephanie; Ahmad, Arshad; Goff, Lori; Knorr, Kris; Vassileva, Ianitza; Woo, Jason
TitelNavigating the threshold of student-staff partnerships: a case study from an Ontario teaching and learning institute.
QuelleIn: The international journal for academic development, (2016) 1, S.4-15
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1360-144X
DOI10.1080/1360144X.2015.1113538
SchlagwörterStudent-staff partnerships; Threshold concepts; Academic development; Scholarship of teaching and learning
AbstractThis article presents the results of research that examined the experiences of staff and students engaged in a novel 'student scholars' program established through a university teaching and learning institute in Ontario, Canada. Drawing from participant reflections and focus group data, we describe the benefits and challenges perceived by individuals partnering through this initiative, using the theoretical framework of threshold concepts to understand these experiences. We describe ways in which participants experienced partnering as both troublesome and - in some cases - transformative, and consider the implications of these findings for academic developers engaging in and/or supporting faculty with the process of partnering with students.
Erfasst vonOLC
Update2023/3/07
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The international journal for academic development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: