Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGandara, Patricia C. (Hrsg.); Jensen, Bryant (Hrsg.)
TitelThe students we share.
Preparing U.S. and Mexican educators for our transnational future.
QuelleAlbany: SUNY Press (2021), XIX, 289 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Karten; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1438483236 (gebundene Ausgabe); 9781438483238 (gebundene Ausgabe)
SchlagwörterMexiko; USA; Mexican American students; Mexico; Mexican students; United States; Culturally relevant pedagogy; Students, Foreign; Teachers; Training of; Pédagogie culturellement adaptée; Mexique; États-Unis; Enseignants; Formation; Erziehung
AbstractIntroduction: The students we share and the teachers we need / Bryant Jensen and Patricia Gandara -- Part 1. Teacher Preparation Across Borders -- Contrasting Realities: How Differences Between the Mexican and U.S. Education Systems Affect Transnational Students / Lucrecia Santibanez -- Binational Teacher Preparation: Constructing Pedagogical Bridges for the Students We Share / Cristina Alfaro and Patricia Gándara -- Normalista Perspectives on Preparing Mexican Teachers for American Mexican Students / Eric Ruiz Bybee, Bryant Jensen, and Kevin Johnstun -- Part 2. Transnational Teaching -- What Educators in Mexico and in the U.S. Need to Know and Acknowledge to Attend to the Educational Needs of Transnational Students / Edmund T. Hamann and Víctor Zúñiga -- Preparing Educators for Asset-Based Pedagogies: The Case of Recently Arrived Transnational Students in Central Mexico / Sarah Gallo -- Equitable Teaching Enhances Achievement Opportunity for the Students We Share / Bryant Jensen -- Mirroring students' and teachers' classroom experiences to address the challenges of transnationalism in Mexican schools / Betsabe Roman Gonzalez and Juan Sanchez Garcia -- Part 3. Bridging policies -- Language and cultural skills of U.S. teachers: Informing policy to meet the needs of transnational bilingual students / Francesca Lopez and Lucrecia Santibanez -- From Plyler to sanctuary: U.S. policy on public school access and implications for educators of transnational students / Julie Sugarman -- Binational policies for the students we share and the teachers we need / Patricia Gándara and Bryant Jensen.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: