Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenArmour-Thomas, Eleanor (Hrsg.); McCallister, Cynthia (Hrsg.); Boykin, A. Wade (Hrsg.); Gordon, Edmund W. (Hrsg.)
TitelHuman variance and assessment for learning.
QuelleChicago, IL.: Third World Press Foundation (2019), XXVI, 453 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780883784150 (Taschenbuch); 0883784157 (Taschenbuch)
SchlagwörterUSA; Educational evaluation; United States; Education; Social aspects; Academic achievement; Educational surveys; Befragung; Educational equalization; School improvement programs; Psychology; Study and teaching (Higher); African American college students; Evaluation; Motivation in education; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractIntroduction -- Forward -- 1. Human diversity and its implications for pedagogy and assessment -- 2. A challenge to assessment for learning -- 3. Human diversity, assessment in education and the achievement of excellence and equity: conceptual, practical, and empirical concerns -- 4. Democracy, meritocracy, and the uses of education -- 5. A social psychological perspective on the achievement gap in standardized test performance between white and minority students: implications for assessment -- 6. How the lack of variance in educational assessment perpetuates segregation and inequality -- 7. Assessment of conent and language in light of the new standards: challenges and opportunitites for English language learners -- 8. Accommodation for the challenge of diversity and variance in human characteristics -- 9. Test bias in educational assessment -- 10. Prerequisite experience and learning -- 11. A case study in standardized test preparation -- 12. Learning cultures: instruction and assessment in advance of development -- 13. The education portfolio as instrument of assessment: a tool for equitable assessment for excellence in STEAMM learning -- 14. Reuven Fuerstein's pedagogical theory and praxis: teaching thinking and changing mental abilities -- 15. Formative assessment: an approac to growing student learning while it's occurring -- 16. Toward a measurement science capable of informing and improving teaching and learning -- Afterward.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/3/08
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: