Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenButler, Brandon M. (Hrsg.); Cuenca, Alexander (Hrsg.); Ritter, Jason K. (Hrsg.); Yendol-Hoppey, Diane (Hrsg.); Hoppey, David (Hrsg.)
TitelPathways into teacher education.
Profiles of emerging teacher educator development.
QuelleCharlotte, NC: IAP | Information Age Publishing Inc. (2023)Verfügbarkeit 
ReiheAdvances in teacher education
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9798887304533 (Taschenbuch); 9798887304540 (gebundene Ausgabe); 9798887304557 (E-Book)
SchlagwörterTeachers; Training of; Research; In-service training; Teaching; Methodology; Teacher educators; Professional relationships; Bildungstheorie; Bildungspraxis
Abstract"Teacher educator learning has received increasing attention in recent decades. Although the professional development needs of teacher educators has become more visible, the spaces where teacher educators learn to teach teachers is less clear. How do teacher educators learn? What do they learn? And where does this learning take place? This edited volume provides answers to these questions through an unpacking of the programs, courses, and professional learning spaces in which beginning teacher educators learn. In this edited volume, chapters provide profiles, or "cases," of the spaces in which beginning university-based teacher educators are prepared. University-based teacher educator learning occurs in a range of settings. As highlighted in this volume, such learning spaces include doctoral program concentrations or minors focused on the development of teacher educator identity and practice; individual doctoral courses dedicated to teacher education; formalized program experiences that assist in the preparation of teacher educators; and mentoring or critical friendship collaborations through which doctoral students learn about teacher education with peers or from experienced teacher educators"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: