Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenNyemba, Florence (Hrsg.); Chitiyo, Rufaro (Hrsg.)
TitelClosing the educational achievement gap for students with learning disabilities.
QuelleHershey PA: IGI Global (2023), XVIII, 454 S.Verfügbarkeit 
ReiheAdvances in educational marketing, administration, and leadership (AEMAL) book series.
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781668487372 (gebundene Ausgabe); 9781668487419 (Taschenbuch); 9781668487389 (E-Book)
SchlagwörterLearning disabled children; Education; Learning disabilities; Special education; Erziehung
AbstractDifferentiated learning / Menard Musendekwa -- Project-based learning as a means of full inclusion to students with special needs / Antonio Daniel Juan Rubio -- Emotional education and students with autism spectrum disorder (ASD) inclusion / Isabel María García -- The integration of cognitive and behavior therapy among students with neurodevelopmental disability / Zaineb Ghlayem -- An analysis of inquiry- based learning and its impact in a middle school social studies classroom / Ashley Penney. "Closing the Educational Achievement Gap for Students With Learning Disabilities increases awareness of the issue of inequalities in education for students with learning disabilities through improved training programs for teachers, recommendations for policy changes, and development of new strategies to close the gap between these students and their classmates. The goal of this book is to educate and empower educators, researchers, and policymakers on how they can help students with learning disabilities thrive academically and emotionally. It examines the barriers that prevent teachers from effectively providing instruction to these students. This book covers topics such as achievement gaps, student-centered approaches, and culturally responsive teaching and is ideal for educators, professionals, researchers, special education professionals, speech and occupational therapists, disability service providers, intervention strategists, psychologists, parents, and local communities"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/4/12
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: