Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYan, Wang
TitelPreparing teachers for inclusive education in China.
QuelleAbingdon, Oxon: Routledge (2023)Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781032559346 (gebundene Ausgabe); 9781032559384 (Taschenbuch); 9781003432982 (E-Book)
SchlagwörterChina; Inclusive education; Teachers; Training of; Special education; Study and teaching; Action research; Erziehung
Abstract"Focusing on the teachers' competence that underpins inclusive education seeking equal access to education for special needs children, this title examines the teacher competence cultivation based on China's cases and excellent international experience. To give a clear picture of the context of inclusive education in China, the author first clarifies the relevant concepts and reviews the evolving policies and practices embodied in the "Learning in Regular Classrooms (LRC)" program. The study then constructs an analytical model of four key indicators that help evaluate teachers' competence for inclusive education. Based on the analysis of the influencing factors of teacher competence, the book elucidates how these factors work to determine teacher competence. Drawing on international experience, especially the US's pre-service teacher cultivation example and China's case of in-service training, it introduces three major cultivation models and feasible suggestions and strategies to improve teachers' competence for inclusion. This book will benefit researchers, professionals, and policymakers interested in inclusive education, special education, and teacher education"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: