Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenDoull, Karin (Hrsg.)
TitelTeaching a diverse primary curriculum.
QuelleLondon: Learning Matters (2022), X, 156 S.Verfügbarkeit 
ReiheExploring the primary curriculum
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781529781359 (gebundene Ausgabe); 1529781353 (gebundene Ausgabe); 9781529781342; 1529781345
SchlagwörterGroßbritannien; Multicultural education; Curricula; Great Britain; Cultural pluralism; Study and teaching (Elementary); Education, Primary; Éducation interculturelle; Programmes d'études; Grande-Bretagne; Diversité culturelle; Étude et enseignement (Primaire); Erziehung
AbstractIntroduction -- Karin Doull / Embracing diverse perspectives in the early years -- Helen Crawford / The teaching of history as a vehicle for change -- Susie Townsend / LGBTQ+ inclusion in the primary history curriculum -- Damienne Clarke and Gary Pykitt / The power of a language-aware curriculum in multilingual classrooms -- Moira Brazil / Presenting female perspectives -- Karin Doull / The significance of people in the past -- Bente Opheim / An Irish dimension within the primary history curriculum -- Paul Bracey / The dangers of 'single stories' in primary geography education -- Anthony Barlow / Primary physical education and its complex puzzle of diversity -- Sarah Adams and Alison Murray / Celebrating cultural diversity through arts in the primary school -- Susan Ogier / Connecting with the natural world through animated films for children -- Kerenza Ghosh / Diversity in design and technology, science and equity focused computing -- Lynda Chinaka, Sue McKinney and Sue Miles-Pearson. "Without conscious consideration of diversity in the curriculum, there is a danger that teachers fall back on a narrow syllabus. Trainee and new teachers need support to expand their knowledge and understanding of the curriculum to enable them to make active choices to ensure diversity in what they teach. This book explains why and how diversity can be taught through the primary National Curriculum. It includes practical examples of good practice and realistic straightforward ideas and resources to support new teachers to go into the classroom ready to bring diverse voices and learning to their teaching."--Publisher's webpage.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2024/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: