Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCappello, Marva; Walker, Nancy, T.
Sonst. PersonenLapp, Diane ()
TitelGet the picture.
Visual literacy in content-area instruction.
QuelleHuntington Beach, CA: Shell Education (2020), 224 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Webografie; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781493880805; 1493880802
SchlagwörterVisual literacy; Anthologie; Visual education; Teaching; Aids and devices; Perceptual learning; Éducation visuelle; Enseignement visuel; Matériel didactique; Apprentissage perceptif; visual literacy; instructional materials; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractSection 1 : Teaching Visual Texts. What are visual texts? -- Benefits of visual texts -- Ethical responsibility -- Instructional uses -- Section 2 : Choosing Visual Texts. Locating visual texts -- Factors to consider -- Visual-text complexity -- Example: Choosing a visual text -- Section 3 : Strategies for Viewing. Visual thinking strategy -- Who is it? -- Character clusters -- Prove it! -- Exclusion brainstorming -- Geometric reading -- Stepping-stones -- Common clues -- Section 4 : Strategies for Creating. Talking drawings -- Collaborative text information maps -- Storyboard -- Excitement graph -- Listen to me -- Visual measurement -- Properties and categories of matter -- Classify this! -- Section 5 : Appendices and Resources. Appendices: Strategies for viewing ; Strategies for creating ; Resources and references. "Visual sources are increasingly prevalent in today's society. This cross-curricular resource provides teachers with new and engaging strategies to help students closely read visual texts. Teachers will learn to evaluate the complexity of visual texts and match them to their students. Students will learn to analyze visual sources, understand both explicit and implicit messages, interpret underlying meaning, and engage in meaningful discussion. Based on practical research, this approach offers students engagement in the full suite of Language Arts as defined by the International Reading Association and National Council of Teachers of English: reading, writing, listening, speaking, viewing, and visually representing. The strategies are divided by purpose (receptive and productive strategies) and arranged by content area to support all teachers. For each content area, grades K-1 and 2-3 samples lessons are provided. With concrete tools and techniques and a wide range of suggested visual texts to use in the classroom, teachers can prepare students for interaction with primary sources, digital media, and the visual-heavy world of 21st century learning"--Publisher's website
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2022/4/11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: