Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenZhu, Gang (Hrsg.)
TitelUnderstanding the Dynamics of Teacher Agency, Resilience, and Identity in the Neoliberal Age.
QuelleLanham, Maryland: Lexington Books (2022)Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781666914290; 9781666914306 (E-Book)
SchlagwörterEducational change; Teachers; Training of; Identity (Psychology); Resilience (Personality trait); Neoliberalism; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractIntroduction: Examining the dynamics of teacher agency, resilience, and identity in the Neoliberal Age: Contexts and issues -- Agency, resilience, and attribution: Examining the disparate challenges of two schools interfacing with neoliberal-based policies -- Teach elsewhere - A sociocultural perspective on an immigrant teacher's agency and perezhivanie during the process of learning to teach in Australia -- Encountering adversity and emotional challenges in teacher education: Preservice teachers, agency, resilience and emerging teacher identity -- Change in early career teachers' professional agency in secondary schools in the Netherlands -- Technologies of performativity in the Chinese internationalised school: Towards teacher (in)discretion -- Teacher agency and identity in the context of secondary special education: How schools advance neoliberal notions of adulthood -- Teacher disempowerment, identity and resilience in the context of neoliberal education reforms: The case of Hong Kong -- A post-structural analysis of the edTPA as a discursive tool: The neoliberal apparatus in teacher development. "Understanding the Dynamics of Teacher Agency, Resilience, and Identity in the Neoliberal Age foregrounds how the neoliberal educational reforms contribute to the (trans)formation of teacher agency, resilience, and identity through various theoretical perspectives and methodological approaches"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/2/04
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: