Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHernández, María G.; Lopez, David M.; Swier, Reed
Sonst. PersonenKaur, Jaspreet ()
TitelDismantling disproportionality.
A culturally responsive and sustaining systems approach.
QuelleNew York: Teachers College Press (2023), XVI, 170 S.Verfügbarkeit 
ReiheDisability, culture, and equity series
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780807767368; 9780807767375; 9780807781234 (E-Book)
SchlagwörterUSA; Educational equalization; United States; Discrimination in education; Special education; Children with social disabilities; Education; Children of minorities; Culturally relevant pedagogy; Erziehung
AbstractIntroduction -- Dismantling Disproportionality: A Systemic Process to Addressing Racialized Disproportionality in Special Education and Discipline -- The Path to a Strategic Plan in Culturally Responsive Practices: Not Linear, Messy -- Years in the Making: Does Having Consistent Leadership Shift Disproportionate Outcomes? -- Readiness Woes: District Readiness and Trainer Effectiveness in Addressing Disproportionality -- Authorize Yourself : Building District Capacity to Lead the Work -- Conclusion: From Self to System: Attacking Disproportionality through Culturally Responsive-Sustaining Education. "This book positions disproportionality as not solely a special education issue but, rather, a broader issue of educational inequality. Drawing on four district case studies, the authors show how each progresses from theory to practice in delivering educational services to all students by using a culturally responsive systems approach"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: