Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inThiel, Jonas
TitelRatings and rankings in higher education.
A new-materialist exploration of how they control society.
QuelleNew York: Routledge (2022)Verfügbarkeit 
ReiheConcepts for Critical Psychology
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780367417055 (Taschenbuch); 9780367417543 (gebundene Ausgabe); 9780367815806 (E-Book)
SchlagwörterGroßbritannien; Universities and colleges; Ratings and rankings; Great Britain; Education, Higher; Aims and objectives; Evaluation; Social aspects; College students; Rating of; Student evaluation of teachers; Competition; Higher education and state; National Student Surveys; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractIntroduction -- Conceptual Foundations: Karen Barad's Agential Realism -- Ratings and Rankings as Apparatuses -- The NSS as a Disciplinary and Neo-Liberal Hybrid -- Divide and Rule: The NSS as an Antagonistic Governmentality -- Governmental Apparatuses of Bodily Production -- Conclusion - Solidarity, Accelerationism and Utopia. "This important work critically investigates the use of rating and ranking systems in higher education, to show how they govern the academic population through the creation of competition and antagonism. Engaging with current debates around 'value', tuition fees, and the role of higher education in society, this is fascinating reading for advanced students and academics in psychology, education, sociology, and philosophy"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2022/2/04
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: