Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFishman-Weaver, Kathryn
TitelBrain-based learning with gifted students.
Lessons from neuroscience on cultivating curiosity, metacognition, empathy, and brain plasticity; Grades 3-6.
Quelle(Place of publication not identified): Routledge (2021)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN9781003233367; 1003233368; 9781000497915; 1000497917; 9781646320431; 9781032143897; 9781000490800; 1000490807
SchlagwörterUSA; Gifted children; Identification; Education; United States; Learning disabled children; Special education; Parent participation; Family relationships; Services for; Enfants surdoués; Éducation; États-Unis; Enfants en difficulté d'apprentissage; Éducation spéciale; Participation des parents; Relations familiales; Services; EDUCATION / General; EDUCATION / Educational Psychology; Erziehung
AbstractAcknowledgments Introduction Why Neuroscience? CHAPTER 1 Brain Anatomy 101 CHAPTER 2 Interrogative Inquiry CHAPTER 3 Maximizing Metacognitive Moments CHAPTER 4 Sparking Connection With Wonder CHAPTER 5 Social Cognition CHAPTER 6 Neuroplasticity CHAPTER 7 Emotional Regulation CHAPTER 8 Keeping the Brain Healthy Conclusion References About the Author NAGC Programming Standards Alignment. Brain-Based Learning With Gifted Students combines relevant research in neuroscience with engaging activities for gifted elementary students in grades 3-6. This book:Teaches how development and learning processes happen in the brain.Helps students and teachers explore specific brain-based concepts together.Includes a concise research overview on why each concept works and matters.Offers extension ideas to deepen the activities and strategies for applying each concept to other content areas.Aligns to gifted programming standards.Through the lessons in this book, students will learn how to cultivate curiosity, neuroplasticity, metacognition, empathy, and well-being. Grounded in research on the latest findings in neuroscience, this book empowers gifted education teachers with relevant information on brain-based learning.Grades 3-6
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: