Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJansen, Jonathan D.; Walters, Cyrill
TitelThe decolonization of knowledge.
Radical ideas and the shaping of institutions in South Africa and beyond.
QuelleCambridge, United Kingdom: Cambridge University Press (2022)Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781316514184 (gebundene Ausgabe); 9781009077934 (Taschenbuch); 9781009082723 (EPUB)
SchlagwörterSüdafrika (Staat); Rhodes, Cecil; University of Cape Town; Education, Higher; Social aspects; South Africa; Decolonization; Curriculum change; Racism in higher education; Student movements; POLITICAL SCIENCE / American Government / General; Erziehung
AbstractIntroduction. The decolonization of knowledge : radical ideas and the settled curriculum. -- Institutional posturing : the coming of decolonization and the scramble to respond -- On the institutionalization of knowledge -- The contending meanings of decolonization--and the implications for radical curriculum change -- Regulating radical ideas : the role of regulatory agencies -- The uptake of decolonization : the case of the humanities and social sciences -- The uptake of decolonization : the case of the sciences and engineering -- How does a radical curriculum idea travel through institutional life? New insights into the politics of knowledge.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2022/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: