Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHolcomb-McCoy, Cheryl
TitelSchool counseling to close opportunity gaps.
A social justice and antiracist framework for success. 2nd ed.
Einheitssachtitel: School counseling to close the achievement gap.
QuelleThousand Oaks, California: Corwin (2022), XXVI, 202 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781071854914 (Taschenbuch); 9781071854921 (EPUB); 9781071854938 (EPUB); 9781071854945 (E-Book)
SchlagwörterUSA; Educational counseling; United States; Student counselors; In-service training; Academic achievement; United states; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractOpportunity Gaps: Our Ultimate Challenge -- School Counseling Within the Context of Social Justice and Antiracism -- Counseling and Intervention Planning -- Consultation -- Connecting Schools and Communities -- Collecting and Using Data -- Challenging Bias and Racism -- Coordinating Student Success and Support -- Doing the Right Thing: Being a Social Justice Advocate and Antiracist School Counselor. "School counselors can play a powerful role in closing the opportunity gap by incorporating principles of social justice, antiracism, equity, and advocacy for all students into their practice. Written by Cheryl Holcomb-McCoy, American University school counseling professor and advocate of transformational change in school counseling and social justice, this new edition of her bestseller for preservice and in-service school counselors addresses the reasons why some students are more likely to encounter challenges at school due to racism, sexism, heterosexism, and classism, and shows readers how to play an active role in bringing about conditions that support student success. Offering a variety of vignettes, strategies, activities, and reflective individual and group study questions, the book provides the framework for how school counselors can mitigate the impact of negative factors that hamper academic performance and healthy development. It details six functions of a school counselors that move schools toward more just practices and, ultimately, to higher test scores and increased student achievement"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/1/03
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: