Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenFlanigan, Abraham (Hrsg.); Kim, Jackie (Hrsg.)
TitelDigital distractions in the college classroom.
QuelleHershey PA: IGI Global (2022), XXIII, 324 S.Verfügbarkeit 
ReiheAdvances in higher educaton and professional development (AEHPD) book series.
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781799892434 (gebundene Ausgabe); 9781799892441 (Taschenbuch); 9781799892458 (E-Book)
SchlagwörterAttention in adolescence; Distraction (Psychology); College students; Psychology; Computers and college students; Cell phones and college students; Classroom environment; Psychological aspects; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractThe digital identity of the Z generation and their use of digital technology / Gul Kadan, Neriman Aral -- From digital distraction to digital motivation: utopia or reality / María Pérez-Juárez, Javier Aguiar-Pérez, Javier Del-Pozo-Velázquez, Miguel Alonso-Felipe -- The role of self-regulation in experiences of digital distraction in college classrooms / Daniel le Roux, Douglas Parry -- Digital distractions, note-taking, and student learning / Jeffrey Kuznekoff -- Defining terms and selecting metaphors to understand technology in the classroom : a semantical discussion / Joe Martin -- Smartphone-induced digital distractions : using social cognitive theory and self-regulate learning to frame the challenge / Kendall Hartley -- Student perspectives on distraction and engagement in the synchronous remote classroom / Noah Cowit, Lecia Barker -- Dividing attention and metacognition / Yaoping Peng, Jonathan Tullis -- Understanding and reacting to the digital distraction phenomenon in college classrooms / Abraham Flanigan, Wayne Babchuk, Jackie Kim -- Using mobile devices and applications in math and statistics classes : two empirical studies / Chih-hsuan Wang, David Shannon, Anastasia Elder, Xi Lin, Kim Walters -- Disrupting the college classroom experience : avoiding technology pitfalls / Kelly Torres -- A mobile learning environment system infrastructure (MoLE-SI) / Pedro Arce, Andea Arce-Trigatti, Marbin Pazos-Revilla, Joself Biernacki -- Learning in the face of digital distractions: empowering students to practice self-regulated learning / Anna Brady, Yeo-eun Kim, Jacqueline von Spiegel -- How digital distractions influence learners' information processing / Tiphaine Colliot -- Understanding digital distraction and self-regulation for college students' learning in a digital era / Chih-hsuan Wang, Yan Dai, Sangah Lee, Jianwei Dong. "This book of contributed chapters provides a collective understanding of the digital distraction phenomenon in higher education, covering student digital distraction, instructor's quest to curb the digital distraction and allowing administrators a glimpse into college classrooms during today's digital age"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2022/3/09
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: