Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNelson, Doreen G.
TitelCultivating curiosity.
Teaching and learning reimagined.
QuelleSan Francisco: Jossey-Bass (2021)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781119824169 (Taschenbuch); 9781119824183; 9781119824176 (EPUB)
SchlagwörterBiografie; USA; Constructivism (Education); United Statess; Simulated environment (Teaching method); Active learning; Case studies; Fallstudie; United States; Doreen Nelson Method of Design-Based Learning; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractFOREWORD / Frank Gehry, Architect, Eugene Tucker, EdD -- INTRODUCTION -- SECTION 1. Creative Thinking by Design -- Not Arts and Crafts -- Shaping the Methodology -- The City -- The Methodology -- Owning and Reusing Information -- In a Nutshell -- SECTION 2. Goodbye to Formulaic Teaching -- 'I'm Not Creative' -- A Return to the Sandbox -- Breaking Out of the Comfort Zone -- It Takes Courage -- When Administrators Get It -- Try a Little Trickery (It Works) -- 'But I Already Do This' -- A Learning Community of Teachers (Cohort Groups ... Food Matters) -- The Importance of 'Why' -- SECTION 3. Trust -- Developing a Design-Based Learning Classroom -- Making Curriculum Physical -- The History Wall -- IN CLOSING. "Cultivating Curiosity: Teaching & Learning Reimagined outlines the provenance of the Doreen Nelson Method of Design-Based Learning and how to apply it in today's K-12 classrooms. Part master class and part memoir, this book shows the reader the professional journeys of many of the thousands of teachers, now, last year, and across the decades, who have transformed their teaching practice by applying Design-Based Learning. This is more than a "how-to" book. It is inspirational as well as instructive and serves as a roadmap and rallying cry for all those yearning to break away from formulaic teaching. It is told from personal perspectives--the author's and others--and backed up by years of quantitative and qualitative data. The book will include three sections: The Doreen Nelson Method Of Design-Based Learning; The Dynamic Classroom; Developing a Design-Based Learning Classroom"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2021/3/09
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: