Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenCrisp, Thomas (Hrsg.); Knezek, Suzanne M. (Hrsg.); Gardner, Roberta Price (Hrsg.)
TitelReading and teaching with diverse nonfiction children's books.
Representations and possibilities.
QuelleChampaign, Illinois: National Council of Teachers of English (2021), XXI, 223 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780814139974; 9780814139981
SchlagwörterUSA; Reading (Elementary); United States; Children's literature; Study and teaching (Elementary); Multiculturalism in literature; Multicultural education; Culturally relevant pedagogy; Teaching; Social aspects; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractForeword / Kathryn Au -- Introduction : diverse nonfiction in PK-8 classrooms / Thomas Crisp, Suzanne M. Knezek, and Roberta Price Gardner -- A critical multicultural analysis of power relationships in selected nonfiction picturebooks / Vivian Yenika-Agbaw -- The case of Jean-Michel Basquiat; or, the impossibility of children's nonfiction / Perry Nodelman -- Exploring the world of Latinx nonfiction children's literature / Jamie Campbell Naidoo and Ruth E. Quiroa -- Indigenous nations in nonfiction / Debbie Reese and Betsy McEntarffer -- Beyond the model minority and forever foreigner : asian american children's nonfiction / Noreen Naseem Rodríguez and Esther June Kim -- Diverse African American nonfiction for children : the challenge of race, history, and genre / Ebony Elizabeth Thomas -- Cultural dexterity through multiracial nonfiction / Amina Chaudhri -- Religious holidays in nonfiction literature for young children / Denise Dávila and Sarah Elovich -- Jewish American children's nonfiction / Rachel Kamin and Michele Widdes -- Muslim American nonfiction literature / Karla J. Möller, Leila Tarakji, and Deborah J. Margolis -- Reflecting, observing, participating : nonfiction books depicting individuals with disabilities / Sharon Black, Terrell Young, Mary Anne Prater, and Tina M. Taylor -- From the sidelines to the Stonewall : LGBTQ+ nonfiction for early and middle grades readers / Jon M. Wargo and Joseph Madres -- Coda / Stephanie R. Toliver. "Argues for the importance of including in K-8 classrooms high-quality diverse books that accurately and authentically represent the world students live in and explores the ways in which engaging with diverse nonfiction children's literature provides opportunities to counter constricted curricula and reposition the possibilities of pedagogical policies and mandates through centering the histories, lives, and cultures of historically marginalized and underrepresented people"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2021/4/11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: