Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKitzmiller, Erika M.
TitelThe roots of educational inequality.
Philadelphia's Germantown High School, 1907-2014.
QuellePhiladelphia: University of Pennsylvania Press (2022), XII, 316 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Karten; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780812253566 (gebundene Ausgabe)
SchlagwörterPennsylvania; USA; Germantown High School; History; Education, Urban; Economic aspects; Philadelphia; Education, Secondary; Educational equalization; Erziehung
Abstract"Through a fresh, longitudinal analysis that investigates daily events rather than focusing solely on key turning points, this study challenges conventional, declension narratives that suggest that American high schools have moved steadily from pillars of success to institutions of failures. Instead, this work demonstrates that educational inequality has been embedded in our nation's urban high schools since their founding. This book argues that public school have never been funded adequately, and instead, that so-called success of public schools is often tied to an influx of private funding and resources from families and communities that subsidizes inadequate public aid"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/3/08
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: