Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenTella, Oluwaseun (Hrsg.); Motala, Shireen (Hrsg.)
TitelFrom ivory towers to ebony towers.
Transforming humanities curricula in South Africa, Africa and African-American studies.
QuelleAuckland Park, South Africa: Fanele, an imprint of Jacana Media (2020), XX, 426 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781928232902; 1928232906; 9781431429554; 1431429554
SchlagwörterSüdafrika (Staat); Afrika; Education, Higher; Curricula; South Africa; Decolonization; Humanities; Africa; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractTransforming humanities curricula in South Africa, Africa and African-American studies -- Vanquishing the ghost of Cecil Rhodes: Historical struggles to transform South Africa's humanities curriculum -- The significance of the decolonial turn in South African higher education -- Turn inwards to connect outwards: South Africa's universities in historical perspective -- Equity in higher education and education for all: Critical considerations -- The challenges of transforming South Africa's historically black universities -- South Africa's student movement: A Wits perspective -- South Africa's student movement: A Rhodes perspective -- South Africa's student movement: A UCT perspective -- The aporias of 'decolonisation' in the South African academy -- Going to Sokoto to look for something in the pocket of your ṣòkòtò: The curious case of African sociology and decolonisation -- Transforming South Africa's curricula through African philosophy -- The Ibadan School of History -- The Dar es Salaam School of Political Economy -- The Dakar School of Culture -- Decolonisation, the Heinemann African Writers Series and the making of a trans-national, Pan-African literary audience -- Ghanaian transformation efforts -- Ugandan transformation efforts -- The development of contemporary literature in East Africa -- De-colonising the 'pre-history' of African and African-American studies: Confronting racism in the American episteme -- The Atlanta School of Sociology -- The Howard School of International Affairs -- Righteous struggle: Historically black colleges and universities in the United States -- Key lessons for South Africa's curriculum transformation in the humanities from Africa and African-American studies.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: