Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnson, Andrew Paul
TitelDesigning meaning-based interventions for struggling readers.
QuelleNew York: The Guilford Press (2021), XII, 260 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781462545773 (Taschenbuch); 9781462545780 (gebundene Ausgabe)
SchlagwörterReading; Remedial teaching; Reading disability; Response to intervention (Learning disabled children); Meaning-Based intervention; Bildungstheorie; Bildungspraxis
Abstract"This highly practical volume helps K-8 teachers implement effective reading interventions that support meaningful comprehension and engage students with interesting, age-appropriate texts. Andrew P. Johnson presents a range of strategies for addressing difficulties in the core areas of word identification, fluency, and comprehension. Packed with illustrative figures, the book provides guidance and tools for assessing reading problems, combining and adapting interventions for particular students, planning writing activities to enhance reading, aligning efforts within a response-to-intervention framework, and designing individualized education programs. Informed by current research, Johnson candidly targets "educational malpractice" and helps readers puzzle through the controversies surrounding dyslexia diagnoses and special education decision making. Subject areas/Key words: reading problems, literacy, instruction, methods, difficulties, dyslexia, response to intervention, RTI, teaching, teachers, elementary, middle grades, word study, writing, fluency, comprehension, assessments, special education, guide to reading interventions Audience: K-8 classroom teachers; special educators; reading/literacy specialists and coaches"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2022/3/09
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: