Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enParkerson, Donald Hugh; Parkerson, Jo Ann
TitelTen days that shook the world of education.
A close look at the people who facilitated educational change.
QuelleLanham, Maryland: Rowman & Littlefield (2021)Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781475852349 (Leineneinband); 9781475852356 (Taschenbuch); 9781475852363 (EPUB)
SchlagwörterBiografie; USA; Education; History; United States; Educational equalization; Educators; Biography; Bildungsgeschichte
AbstractIntroduction -- Jean Jacque Rousseau : the philosophy of modern education, Spring 1762 -- Joseph Lancaster : teaching the poor, January 1, 1978 -- Emma Willard : women's education, September 7, 1821 -- Horace Mann : father of the common school, June 29, 1837 -- William McGuffey : the graded reader, April 1, 1836 -- John Dewey : father of progressive education, January 13, 1896 -- W.E.B. DuBois : equality of African American education, January 1, 1903 -- Horace Mann Bond : a challenge to standardized testing, March 1, 1924 -- Thurgood Marshall : the end of legal segregation, May 17, 1954 -- The kids are all right : political activism, February 14, 2018 -- Ten days that school the world of education : Conclusion. "This book integrates chronological, thematic and biographical elements of educational history to provide a more personal perspective on the development of educational policy"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2021/1/03
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: