Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Introduction -- Section 1. Contemporary gifted education: Recognizing and focusing on a diverse range of needs -- Chapter 1. Trending toward inclusivity: Gifted children in schools / Dante D. Dixson -- Chapter 2. Twice-exceptional learners: Recognition and response / Stuart N. Omdal, Lois Baldwin, and Daphne Pereles -- Chapter 3. Exploring critical and culturally relevant experiential learning for underserved students in gifted education / Brittany N. Anderson and Chonika Coleman-King -- Chapter 4. Eight universal truths of identifying students for advanced academic interventions / Lindsay Ellis Lee, Jessica K. Ottwein, and Scott J. Peters -- Chapter 5. Developing psychosocial skills at school / Anne N. Rinn and Kacey Crutchfield -- Section 2. Gifted programming standards and gifted education -- Chapter 6. The gifted programming standards and their relationship to content standards / Cheryll M. Adams -- Chapter 7. Gifted programming standards: Understanding their role in program design and evaluation / Carolyn M. Callahan -- Section 3. Gifted students in the classroom: Adjusting curriculum and pedagogy -- Chapter 8. Designing curriculum for gifted learners / Tamra Stambaugh -- Chapter 9. Differentiation strategies for gifted learners / Tracy Ford Inman and Lynette Breedlove -- Chapter 10. Preparing and sustaining differentiated learning environments / Jane M. Jarvis -- Chapter 11. Acceleration: It's about time! / Wendy A. Behrens and Ann Lupkowski-Shoplik -- Chapter 12. Grouping strategies for use with students with gifts and talents / Marcia Gentry and Alissa Cress -- Chapter 13. Cultivating creative thinking in the classroom / Kristen N. Lamb -- Chapter 14. Developing critical thinking skills and dispositions in gifted education learning designs / Todd Kettler and Katie K. Brown -- Chapter 15. Problem-based learning / Anne Horak, Dana Plowden, and Rebecca Brusseau -- Chapter 16. Developing research skills in gifted learners / Susan K. Johnsen and Krystal K. Goree -- Section 4. Gifted professionals in the schools -- Chapter 17. Gifted specialists: Collaborating with classroom teachers / Karen L. Brown -- Chapter 18. Gifted coordinators: Collaborating with school administrators / Dina Brulles -- Section 5. Focusing on the talent in gifted and talented -- Chapter 19. Using gifted education research in the classroom / Michael S. Matthews and Julia Hujar -- Chapter 20. Programming for talent development beyond the classroom / Paula Olszewski-Kubilius, Rena F. Subotnik, and Frank C. Worrell -- Chapter 21. The purpose and function of talent search programs and their relationship to in and outside-of-school learning / Susan Corwith, Matt Makel, Jill L. Adelson, and Paula Olszewski-Kubilius. "The completely revised and updated fifth edition of "Methods and Materials for Teaching the Gifted" provides a comprehensive examination of the most current research and best practices in the field of gifted education. Chapter authors are recognized researchers, practitioners, and leaders in the field of gifted education. Chapters include topics such as identifying gifted students, addressing the needs of twice-exceptional and culturally and linguistically diverse learners, designing curriculum, developing critical and creative thinking, differentiating instruction, and encouraging talent development. The chapters are organized to promote critical thinking and discussion about each topic. This text is a complete resource curated for a wide range of K-12 educators and those working with inservice and preservice educators and administrators"--Provided by publisher.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.