Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenTeranishi, Robert T. (Hrsg.); Nguyen, Bach Mai Dolly (Hrsg.); Alcantar, Cynthia M. (Hrsg.); Curammeng, Edward R. (Hrsg.)
TitelMeasuring race.
Why disaggregating data matters for addressing educational inequality.
QuelleNew York, NY: Teachers College Press (2020), XXII, 217 S.Verfügbarkeit 
ReiheMulticultural education series
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780807763605 (Taschenbuch); 9780807763612 (gebundene Ausgabe); 9780807778432 (E-Book)
SchlagwörterUSA; Educational equalization; United States; Minorities; Education; Minority students; Group identity; Race awareness; Ethnicity; Erziehung
AbstractPreface : Race : American education's inescapable conundrum / Walter R. Allen -- Introduction / Bach Mai Dolly Nguyen and Robert T. Teranishi -- "Hot sauce in my bag, swag?" : hybridity, complexity, and fluidity in 21st century racial identity / Gloria Ladson-Billings -- Latinos in the American racial hierarchy : the complexities of identity and group formation / Luis Ricardo Fraga and Nicole Perez -- Panethnicity and ethnic heterogeneity : the politics of lumping and disaggregating Asian Americans and Pacific Islanders in educational policy / Michael Omi, Mike Hoa Nguyen, and Jason Chan -- The 'invisible' minority : finding a sense of belonging after imperialism, colonialism, and (im)migration for Native Hawaiian and Pacific Islanders in the United States / Inoke Hafoka, Kēhaulani Vaughn, Iosefa Aina, and Cynthia M. Alcantar -- "Draw your own box?" : further complicating racial data for multiracial/two or more races college students / Marc P. Johnston-Guerrero and Karly Sarita Ford -- Similar, but not the same : considering the intersections of race, ethnicity, and immigrant status / Kimberly A. Griffin and Chrystal A. George Mwangi -- Beyond reservations : exploring diverse backgrounds and tribal citizenship among native college students / Heather Shotton -- The mismeasure of Native American students : using data disaggregation to promote identity safety / Laura M. Brady, Zoe Higheagle Strong, and Stephanie A. Fryberg -- More than nuance : recognizing and serving the diversity of the Latinx community / Desiree D. Zerquera, Jasmine Haywood, and Martin De Mucha Flores -- Data quality in the evaluation of Latino student success / Stella M. Flores, Brian Holzman, and Leticia Oseguera -- Conclusion / Robert T. Teranishi. "Understanding the complexity of racial categories is essential for achieving equity and reducing inequality in the United States. The authors show how that by disaggregating data on race, researchers and policymakers can more fully understand how race is factored in educational settings"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2022/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: