Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenEdley, Christopher F. (Hrsg.); Koenig, Judith A. (Hrsg.); Nielsen, Natalie (Hrsg.); Citro, Constance Forbes (Hrsg.)
InstitutionNational Academies of Sciences, Engineering, and Medicine (U.S.). Committee on Developing Indicators of Educational Equity; Board on Testing and Assessment. Committee on National Statistics. Division of Behavioral and Social Sciences and Education
TitelMonitoring educational equity.
QuelleWashington, D.C.: National Academies Press (2019), XIX, 245 S.Verfügbarkeit 
ReiheA consensus study report of the Natonal Academies of Sciences, Engineering, Medicine
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780309490160 (Taschenbuch)
SchlagwörterUSA; Educational equalization; United States; Law and legislation; Educational accountability; Erziehung
AbstractThe challenge of monitoring disparities in educational achievement and opportunities shares some characteristics with other complex regulatory problems. For example, when Congress adopted the Clean Air Act (1970) nearly 50 years ago, it emphasized the importance of public health but provided no clear line for distinguishing clean air from dirty air. Most fundamentally, regulating pollution has required choices about what indicates that air is "polluted" for regulatory purposes, how to measure and monitor those indicators, and when the measured level of an indicator should trigger enforcement or other intervention. The statute provided few answers, or even a definitive list of "pollutants" to be regulated. Nor were there definitive answers in the Constitution, economics, the biological sciences, or epidemiology. Instead, definitions and decisions have been a continuous enterprise involving interpretations of vague statutory language, promulgation of hundreds of federal and state regulations, enforcement experience, research in multiple disciplines, and the turbulence of politics.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: