Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTrimingham Jack, Christine
TitelRecovering boarding school trauma narratives.
Christopher Robin Milne as a psychological companion on the journey to healing.
QuelleAbingdon, Oxon: Routledge (2020)Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780367819507 (gebundene Ausgabe); 9780367819521 (Taschenbuch); 9781003010982 (E-Book)
SchlagwörterBiografie; Australien; Trimingham Jack, Christine; Milne, Christopher; School violence; Australia; Psychological aspects; Boarding schools; Psychic trauma in adolescence; Violence in adolescence; Teenage girls; Biography; Bildungstheorie; Bildungspraxis
Abstract"Recovering Boarding School Trauma Narratives: Christopher Robin Milne as a Psychological Companion on the Journey to Healing is a unique, emotive and theorised narrative of a young girl's experience of boarding school in Australia. She traces its impact on the emerging identity of the child, including sexual development and emotional capacity, the transmission of trauma into adulthood and the long process of recovery. Interweaving her story with the experiences of Christopher Robin Milne, Christine Jack presents her memoir as an exemplar of how narrative writing can be employed in remembering and recovering from traumatic experiences"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2020/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: