Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGillies, Robyn M.
TitelInquiry-based science education.
QuelleBoca Raton, FL: CRC Press, Taylor & Francis Group (2020), VI, 115 S.Verfügbarkeit 
ReiheGlobal science education
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780367279233 (gebundene Ausgabe); 9780429299179 (E-Book)
SchlagwörterScience; Study and teaching (Elementary); Study and teaching (Primary); Study and teaching (Middle school); Inquiry-based learning; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractInquiry-based science -- Visual, embodied and language representations in teaching inquiry based-science : a case study -- Developing scientific literacy -- Promoting scientific discourse -- Structuring cooperative learning to promote social and academic learning -- The structure of observed learning outcomes (SOLO) taxonomy : assessing students' reasoning, problem-solving and learning. "Students often think of science as disconnected pieces of information rather than a narrative that challenges their thinking, requires them to develop evidence-based explanations for the phenomena under investigation, and communicate their ideas in discipline-specific language as to why certain solutions to a problem work. The author provides teachers in primary and junior secondary school with different evidence-based strategies they can use to teach inquiry science in their classrooms. The research and theoretical perspectives that underpin the strategies are discussed as are examples of how different ones are implemented in science classrooms to affect student engagement and learning"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/4/12
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: