Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWalther, Maria P.; Biggs-Tucker, Karen
TitelThe literacy workshop.
Where reading and writing converge.
QuellePortsmouth, New Hampshire: Stenhouse Publishers (2020)Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781625311962 (Taschenbuch); 9781625311979 (E-Book)
SchlagwörterLanguage arts (Elementary); Literacy; Anthologie; Project method in teaching; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractPreview: Shifting perspectives -- Framing the literacy workshop -- Planning for literacy workshop : behind the scenes -- Launching the literacy workshop : developing a purposeful and joyful learning community -- Fostering independence and engagement during literacy workshop -- Demonstration lessons : launching literacy workshop -- Demonstration lessons : fostering independence and engagement -- Demonstration lessons : teaching integrated literacy strategies -- Demonstration lessons : teaching the elements of fiction -- Demonstration lessons : teaching the elements of nonfiction. "This book offers a unique interpretation of traditional workshop instruction by showing teachers how to integrate their separate reading and writing workshops into one 'literacy workshop' (periodically and as dictated by student needs) that takes advantage of the inherent reciprocity between reading and writing. Through narrative discussion, student samples, photographs, instructional resources, online content, suggested lessons and various mentor texts, the book explains the structure of the literacy workshop, tells readers how to get started with it, and shows them how to decide when it's best to merge the two workshops into one. The book is divided into two parts. Part I (Chapters 1-4) lays the foundation and gives the nuts and bolts of literacy workshop. Part II (Chapters 5-9) includes engagement/strategy/topic focused demonstration lessons - which includes a primary and an intermediate level example lesson for each Big Idea"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2020/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: