Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDuFour, Richard; DuFour, Rebecca Burnette; Eaker, Robert E.; Many, Thomas W.; Mattos, Mike
TitelLearning by doing.
A handbook for professional learning communities at work. 3rd ed. , Canadian version
Einheitssachtitel: Learning by doing (Canadian version).
QuelleBloomington, IN: Solution Tree Press (2020), XVII, 268 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781949539479 (Taschenbuch); 9781949539486 (E-Book)
SchlagwörterKanada; School improvement programs; Canada; Group work in education; Team learning approach in education; Educational leadership; Professional learning communities; Teachers; In-service training; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractA guide to action for professional learning communities at work -- Defining a clear and compelling purpose -- Building the collaborative culture of a professional learning community -- Creating a results orientation in a professional learning community -- Creating a focus on learning -- Creating team-developed common formative assessments -- Responding when some students don't learn -- Hiring, orienting, and retaining new staff -- Addressing conflict and celebrating in a professional learning community -- Implementing the PLC process districtwide. "In the third edition of Learning by Doing: A Handbook for Professional Learning Communities at Work, authors Richard DuFour, Rebecca DuFour, Robert Eaker, Thomas W. Many, and Mike Mattos provide educators with a comprehensive guide to transforming their schools into professional learning communities (PLCs). Contributor Karen Power has adapted this third edition for Canadian educators, explicating how Canadians can effectively improve learning for each student across their unique and widely diverse provinces and territories. Rewritten so that the scenarios, research, and language appropriately meet the needs of Canadian educators, this version is packed with real-world strategies and advice that will assist readers in transforming their school or district into a successful PLC"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: