Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDutro, Elizabeth
TitelThe vulnerable heart of literacy.
Centering trauma as powerful pedagogy.
QuelleNew York: Teachers College Press (2019), X, 131 S.Verfügbarkeit 
ReiheL&L series
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780807763131 (gebundene Ausgabe); 9780807763124 (Taschenbuch); 9780807778081 (E-Book)
SchlagwörterLanguage arts (Elementary); Literacy; Anthologie; Study and teaching (Elementary); Psychic trauma in children; Treatment; Bildungstheorie; Bildungspraxis
Abstract"As attention to trauma grows in schools, this book is about how elementary teachers can approach difficult experiences through the everyday instruction and interactions in their literacy classrooms-and do so in ways that honor children's lives and perspectives and cultivate a positive, engaged, and connected classroom community. What happens when the far from easy stuff of life is acknowledged as always present in literacy classrooms and consciously made to matter in literacy curriculum and instructional practices? What does reciprocal testimony and witness look like in the classroom? How can teachers be the critical witnesses children deserve? The book takes readers into classrooms and literacies across genres to show what can unfold when teachers committed to compassionate, critical, and relational practice focus on those questions. Weaving her own challenging experiences into chapters brimming with children's writing and voices, Dutro emphasizes that issues of power and privilege matter centrally to how attention to trauma positions children. The book includes questions and prompts for discussion, reflection, and practice and describes pedagogies and strategies designed to provide opportunities for children to bring the varied experiences of life, including trauma, to their school literacies in positive, meaningful, and supported ways"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: