Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEittreim, Elisabeth M.
TitelTeaching empire.
Native Americans, Filipinos, and US imperial education, 1879-1918.
QuelleLawrence, Kansas: University Press of Kansas (2019), 316 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780700628575 (Leineneinband); 9780700628582 (Taschenbuch); 9780700628599 (E-Book)
SchlagwörterAmtliche Druckschrift; USA; Philippinen; United States Indian School; History; Indigenous peoples; Education; United States; Philippines; Cultural assimilation; Indians of North America; Teachers; Attitudes; Imperial education; ; Colonized peoples; Erziehung
Abstract"In The Teachers' Dilemma, Elisabeth Eittreim juxtaposes the Carlisle boarding school for Native Americans and the colonial school system in the Philippines to explore American attempts to assimilate colonized peoples through education. Eittreim focuses on the role of teachers, whose personal beliefs and circumstances often took precedence over the government's larger mission. Ultimately, she argues that the extent to which empire was shaped in the schoolhouse was heavily dependent on the successes and failures of the individual teachers on the front lines of imperial education"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: