Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMussey, Season S.
TitelMindfulness in the classroom.
Mindful principles for social and emotional learning.
QuelleWaco, TX.: Prufrock Press Inc. (2019), XI, 207 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781618218636
SchlagwörterAffective education; Mindfulness (Psychology); Social learning; Emotional intelligence; Study and teaching; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractMindfulness matters -- How to use this book -- Mindfulness for teaching and learning: the foundations -- A mindfulness framework -- The eight principles -- Principle 1: "I" work -- Principle 2: creativity -- Principle 3: cultivating connections -- Principle 4: writing -- Principle 5: breathing and movement -- Principle 6: gratitude -- Principle 7: holding space -- Principle 8: commit-to-one -- To teach and learn -- A call to action -- Imagining a mindful world. "Mindfulness can be used in the classroom as a method to increase overall teacher effectiveness, raise student achievement, and reignite the joy of teaching and learning. "Mindfulness in the Classroom" introduces eight mindful principles that support social and emotional learning for teachers and students in today's schools, leading to increased empathy, kindness, self-awareness, integrity, self-control, and honesty. The book provides an introduction and theoretical overview of mindfulness, followed by a discussion of the eight mindful principles. Research-based evidence is presented alongside differentiated teaching activities and classroom examples, helping to bridge the gap from theory to practice. Larger implications for schools and society are also discussed, including a call to use these principles to teach the whole child. "Mindfulness in the Classroom" offers teachers and students a guide for the journey back to the heart of teaching and learning"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2019/3/07
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: