Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFisher-Grafy, Hannah
TitelNew perspectives on happiness and mental wellbeing in schoolchildren.
A developmental-psychoanalytical explanation of the latency stage.
QuelleAbingdon, Oxon: Routledge (2019)Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781138358751; 9780429434181
SchlagwörterSchool children; Case studies; Fallstudie; Mental health; Happiness in children; Psychology; Child development; Bildungstheorie; Bildungspraxis
Abstract"New Perspectives on Happiness and Mental Wellbeing in Schoolchildren presents a revolutionary approach to handling social rejection during the latency period. It offers the reader an innovative educational approach, adapted to this pre-adolescent age group, for systemic intervention in classes experiencing negative social phenomena. Presenting latency as a significant developmental stage, it explains children's cruelty in social rejection from a developmental perspective. With informative case studies used throughout, this book will be of great interest to academics and researchers in the fields of clinical psychology, educational psychology and teacher training" --Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2019/1/03
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: