Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Conceptual framework and overview of the handbook / D. Perin -- Section 1: Cognitive, affective and motivational factors underlying adult literacy -- Cognitive processing challenges associated with low literacy in adults / J. Sabatini, T. O'Reilly, Z. Wang, and K. Dreier -- Phonological abilities in fully illiterate adults / J. Morais and R. Kolinsky -- Gender differences in the reading motivation of adults with low literacy skills / J.C. Frijters, E. Brown, and D. Greenberg -- Integrating component skills in a reading comprehension framework for struggling adult readers / E.L. Tighe -- Writing challenges for postsecondary English learners with low levels of literacy / S.M. Doolan -- From 'degisned' and 'dezine' to 'design' : comparing adults' and children's spelling across tasks / K.S. Binder, A. Talwar, N. K. Bond, and N.G. Cote -- Literacy skills, academic self-efficacy and participation in prison education / L.O. Jones and T. Manger -- Readiness to learn among adults with low skills / M.C. Smith, T.J. Smith, A.D. Rose, and J. Ross-Gordon -- Cognitive profile of students with dyslexia entering postsecondary education / M. Callens and M. Brysbaert -- A cognitive framework for tracing the roots of reading disabilities among university students / G.K. Georgiou and J.P. Das -- Reading, writing, and self-efficacy of low-skilled postsecondary students / D. Perin -- Section 2: Contexts of literacy for adults with low skills -- Cognitive and sociocultural dimensions of adult literacy and integrating technology in adult education / A. Durgunoglu, H. Gen¿ay, M. Canturk, and H. Kus¿ul -- I will survive : sociocultural and educational factors underlying child mortality in rural Ghana / N.-H. Blunch -- Literacy and social change in South Asia / C. Smith and K.R. Chavva -- Literacy, numeracy, and self-rated health among U.S. adults / E. Prins and S. Monnat -- Adults with low skills and learning disabilities / M.B. Patterson -- Participation in literacy programmes for adults with low skills in South-Eastern Europe / G.K. Zarifis -- Making the most of learning contexts : a literature review of family and workplace literacy programs / H.C. Windisch -- Section 3: Education of adults with low literacy skills -- How to teach fully illiterate adults to read / R. Kolinsky, C. Carvalho, I. Leite, A. Franco, and J. Morais -- Developmental trajectories of adult education students: Implications for policy, research and practice / S. Reder -- Academic literacy as developmental pedagogy : the learning and growth of adult English language learners / J. Ouellette-Schramm -- Educational technologies that support reading comprehension of adults who have low literacy skills / A. Graesser, D. Greenberg, A. Olney, and M.W. Lovett -- Writing strategy instruction for low-skilled postsecondary students / Z.A.T. Philippakos and C.A. MacArthur -- Transitioning adult literacy students to postsecondary education / E. Rutschow -- Research on developmental education instruction for adult literacy learners / M. Cormier and S. Bickerstaff.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.