Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDaley, Megan
TitelRaising readers.
How to nurture a child's love of books.
QuelleSt Lucia, Queensland: University of Queensland Press (2019), 246 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780702262579 (Taschenbuch); 9780702263620; 9780702263613; 9780702263637
SchlagwörterReading; Parent participation; Reading promotion; Australian; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractAn essential and practical resource for parents and educators, Raising Readers contains everything you need to know about childhood literacy, written by award-winning teacher librarian Megan Daley. Some kids refuse to read, others won't stop - not even at the dinner table! Either way, many parents question the best way to support their child's literacy journey. When can you start reading to your child? How do you find that special book to inspire a reluctant reader? How can you tell if a book is age appropriate? What can you do to keep your tween reading into their adolescent years? Award-winning teacher librarian Megan Daley has the answers to all these questions and more. She unpacks her fifteen years of experience into this personable and accessible guide, enhanced with up-to-date research and first-hand accounts from well-known Australian children's authors. It also contains practical tips, such as suggested reading lists and instructions on how to run book-themed activities. Raising Readers is a must-have guide for parents and educators to help the children in their lives fall in love with books.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2020/4/11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: